Przejdź do nawigacji | Przejdź do treści

Odpowiedzialne przedsiębiorstwo

HIpokryzja Albert 01 czerwca 2011 7
Bardzo ładnie to wszystko jest powiedziane: chwytliwe hasła, argumenty nie do zbicia. No bo kto będzie dyskutował z tezą, że trzeba dbać o środowisko naturalne czy o rozwój społeczności? Na pewno nie ja ;)

Czy jednak postulat CSR nie stanowi często jedynie listka figowego dla rzeczywistych działań korporacji i czy nie jest jedynie zabiegiem marketingowym? Coca-cola stara się robić wiele, by podnieśc świadomość ryzyka HIV w Afryce, Ale czy jakiekolwiek nakłady idą na zapewnienie opieki dentystycznej w krajach najuboższych?

I wreszcie - często nakłady na promowanie wizerunku CSR wydają się większe niż koszty samych działań w tym kierunku. I kto te koszty ponosi, jeśli nie konsumenci, którzy z własnych kieszeni muszą płacić coraz więcej za produkty danej firmy?

NIe zrozumcie mnie zle - nie jestem przeciwnikiem idei CSR tylko drażni mnie troche prowizorka w wykonaniu.
Hej,

Pewnie wielu myśli podobnie do Ciebie. W wielu przypadkach Twoje tezy są niestety słuszne. Ale jak mam do wyboru kupić napój A który nie prowadzi żadnych działań odpowiedzialności społecznej i produkt B który takowe prowadzi - to pomijając cenę (albo zakładając, iż jest ona taka sama dla obu produktów) wybiorę produkt B.

Tak, firma płaci za CSR ale często płaci znacznie większe pieniądze za brak tych działań - szczególnie w sytuacjach kryzysowych (BP-Zatoka Meksykańska). Wtedy trzeba wiele mln wpompować w marketing by wizerunek firmy przywrócić do stanu poprzedniego
Dobrze, skoro cena obu produktów jest jednakowa, to dlaczego wybierasz napój B? Prawdopodobnie dlatego, że wiesz, iż koncern, który go wyprodukował jest zaangażowany w działalność CSR. I ty, jako konsument, dokonałeś odpowiedzialnego wyboru. Nie wiesz jednak, czy przekłada się to na faktyczne działania korporacji w tym kierunku. Twój wybór, jak na razie, jest dowodem na skutecznośc marketingu firmy B. Ale niekoniecznie musi stanowić czynnik poprawiający jakość życia dzieci w Afryce subsaharyjskiej
Ja generalnie wybieram ten produkt, który ma najlepszy stosunek jakości do ceny :D
Aczkolwiek jako kierowca do dziś bojkotuję BP po akcji w zatoce meksykańskiej.
Albert nie mylmy PR z CSR. Jeśli widzę, ze firma współfinansuje program badawczy dot. na przykład eksploracji kosmosu; opiekuje się fokami na Helu czy funduje stypendia dla młodych biednych czy oferuje praktyki młodzieży z miasteczka, w której ma fabrykę - to tak, wolę taką firmę, niż na przykład inną, anonimową, która jedyne co robi - to sponsoruje 3ligową drużynę piłkarską.
icyglass, CSR staje się częscią PR, a różnica między nimi jest taka, że PR ma być przekonuwujący, CSR zaś - powinien opowiadać prawdzie. Kolejna różnica polega na tym, że jeśli CSR faktycznie jest rzetelny, to kosztuje znacznie więcej niż PR. Przekłada się to na koszt produktu, a ten ponoszony jest przez konsumenta. Przynajniej obecnie tak to wygląda. Sprawę można zatem sprowadzić do udzielenia odpowiedzi na pytanie: Jak uzazadnić wybór zakupu droższego produktu? Albo mówiąc dobitniej: Jak przekonać nabywców do takiego wyboru? I to zarówno w oparciu o jakość, jak i odpowiedzialnośc? Wygląda mi to na dość ambitne zadanie dla marketingowców. (i to takich z jajami;))
Pamiętajmy że gdyby nie było biznesu nie byłoby również csr-u.Nie kupię produktu tylko dla tego, że chroni lasy deszczowe. Z troski o naturę mogę przekazać 1% na WWF (i tak zrobiłem :D). Najważniejsza jest cena i jakość produktu. W dobie współczesnej konkurencji - CSR jest świetnym czynnikiem decydującym przy zakupach, gdy mamy do czynienia z produktami zbliżonymi cenowo i jakościowo.
CSR świetnie wzmacnia wizerunek firmy i ma różną siłę w różnych branżach.
Info:

Chcesz uczestniczyć w tej dyskusji?
Wystarczy się zalogować. Jeżeli nie posiadasz konta możesz skorzystać z darmowej rejestracji!

Odpowiedzialnie wyszeptane

Wstecz Dalej
    kranberyna

    Zdrowie...

    09 listopada 2016
    bozenamocko

    Zdrowie...

    19 października 2016
    MOFFIN

    CSR po godzinach...

    31 sierpnia 2016
    MOFFIN

    CSR po godzinach...

    31 sierpnia 2016
    MOFFIN

    CSR po godzinach...

    30 sierpnia 2016
    zt

    Ekologia i ochron...

    09 października 2015
    urbanek

    Ekologia i ochron...

    31 sierpnia 2015
    kranberyna

    Miejsce pracy...

    29 kwietnia 2015
    misza

    Świadoma konsumpc...

    18 stycznia 2014
    kasiulka

    Ekologia i ochron...

    28 listopada 2013
    kasiulka

    Zdrowie...

    17 października 2013
    walidator

    Zdrowie...

    07 września 2013
    icyglass

    Miejsce pracy...

    31 lipca 2013
    misza

    Świadoma konsumpc...

    24 czerwca 2013
    kasiulka

    Edukacja...

    08 czerwca 2013
    EszetHail

    Edukacja...

    02 czerwca 2013
    posluznik

    Odpowiedzialne pr...

    12 kwietnia 2013

    Komunikaty prasowe

      PATRONAT CSR.pl: Trzecia edycja konferencji „Laboratorium Od...

      24 października 2016

      Trzecia edycja konferencji „Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu” Wymiana dobrych praktyk i wiedzy ...

      CSR.pl

      Patronat CSR.pl: IV Ogólnopolski Kongres CSR – TODAY TOMORRO...

      10 kwietnia 2016

        Już 20-21 kwietnia w Warszawie odbędzie się kolejna edycja tego wydarzenia w 100% poświęconego t...

      CSR.pl

      Patronat CSR.pl - I Forum Inspiracji CSR...

      04 sierpnia 2015

      15 października, POZNAŃ, Centrum Konferencyjno-Eventowym Concordia Design Szczegóły dostępne TUTAJ. ...

      CSR.pl

      Patronat CSRpl: Verba Veritas - konkurs na najlepszą pracę z...

      10 lipca 2015

      Konkurs ma na celu podnoszenie wśród młodych ludzi, wkraczających dopiero na rynek pracy, poziomu w...

      CSR.pl

      Patronat CSR.pl: III Kongres CSR 25-26 czerwca 2015...

      17 czerwca 2015

      Zapraszamy na III Kongres CSR Today Tomorrow, który odbędzie się w Warszawie 25-26 czerwca.    ...

      CSR.pl

      Patronat CSR.pl: Konkurs Ekoodpowiedzialni w Biznesie...

      12 kwietnia 2015

      O prestiżowy tytuł ekoodpowiedzialnych w biznesie mogą ubiegać się podmioty z sektora przemysłu i je...

      CSR.pl

      Serwis CSR.pl patronem medialnym konferencji " Biznes Społec...

      31 stycznia 2015

      Tematem konferencji, która odbędzie się 23 lutego w Olsztynie, jest „Biznes społecznie odpowiedzial...

      CSR.pl

      CSR Case Study już 3 grudnia 2014r....

      01 grudnia 2014

      Serwis CSR.pl patronem medialnym Wydarzenia. Agenda: 09.00 - 09.50 SESJA NETWORKINGOWA 09.50 - 10.10...

      CSR.pl

      CSR.pl patronem medialnym IV edycji konkursu "Ekoodpowiedzia...

      24 lipca 2014

      Od 2011 roku firma ABRYS, właściciel portalu Ecomanager.pl, organizuje prestiżowy konkurs, w którym...

      CSR.pl

      CSR.pl partnerem medialnym Konferencji: "Społecznie Odpowied...

      07 czerwca 2014

        Rozmowy o odpowiedzialności społecznej w biznesie odbędą się 26 czerwca 2014 r. o godz. 10 w Centr...

      CSR.pl

      CSR.pl patronem konkursu dla przediębiorstw efektywnych suro...

      13 marca 2014

      Ekocykl oraz CSR.pl zapraszają do udzialu w konkurie, którego celem jest propagowanie proekologiczn...

      CSR.pl

      Serwis CSR.pl patronem konferencji: „CSR, a wyzwania współcz...

      11 marca 2014

      Zapraszamy na ogólnopolską konferencję naukową: „CSR, a wyzwania współczesnego Biznesu" 28 marca...

      CSR.pl

      CSR.pl patronem medialnym Festiwalu Odpowiedzialnego Biznesu...

      11 lutego 2014

      Z przyjemnością informujemy, iż zostaliśmy patronem medialnym medialnym Festiwalu Odpowiedzialnego ...

      CSR.pl

      Już jutro prelekcja serwisu CSR.pl na II Krakowskim Festiwal...

      18 marca 2013

      Nasza redaktora, Katarzyna Szydłowska podzieli się z Wami swoimi spostrzeżeniami na temat roli odpow...

      CSR.pl

      Zapraszamy do zapoznania się z biuletynem "COGITA - Społeczn...

      25 lutego 2013

      W numerze m.in.: Podnoszenie świadomości CSRKomunikacja i budowanie świadomości markiWspółpraca międ...

      CSR.pl

      Serwis CSR.pl patronem medialnym II Krakowskiego Festiwalu O...

      19 lutego 2013

      Już drugi rok z rzędu będziemy patronować wydarzeniu organizowanego przez krakowską społeczność akad...

      CSR.pl

      Zapraszamy na VI FORUM Gospodarcze Energia i Środowisko...

      22 listopada 2012

      Zapraszamy na Forum oraz  w szczególności na sesję panelową, dotyczącą CSR. Serwis CSR.pl jest patro...

      CSR.pl

      Już 18 października w Warszawie odbędzie się XII Konferencja...

      15 października 2012

        Towarzystwo Naukowe Prakseologii, Centrum Etyki Biznesu Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Ak...

      CSR.pl

      Zapraszamy do udziału w konkursie z okazji EURO 2012!...

      11 czerwca 2012

      Spośród wszystkich państw, których reprezentacje grają na EURO 2012 wybierzcie kraj, którego władze ...

      CSR.pl

      1 Urodziny serwisu CSR.pl...

      30 maja 2012

      Bądźcie z nami dalej! :)...

      CSR.pl

      Mateusz Nowicki odpowiada na pytania na blogu Obszar CSR...

      22 maja 2012

      4 pytania Mateusz Nowicki CSR.pl Czy mówiąc o CSR lepiej używać, czy nie używać słowa CSR ?.Czy Społ...

      CSR.pl

      Warsztaty z CSR.pl w Konińskiej Izbie Gospodarczej...

      19 kwietnia 2012

      17 kwietnia Mateusz Nowicki z serwisu CSR.pl, na zaproszenie Konińskiej Izby Gospodarczej porowadzi...

      CSR.pl

      Konkurs fotograficzny "Biznes a środowisko naturalne"...

      05 stycznia 2012

      Zapraszamy do udziału w nowym konkursie fotograficznym dla czytelników naszego serwisu! Do wygrania ...

      CSR.pl

      CSR.pl patronem Fundraising 5...

      19 września 2011

      Miło nam poinformować, iż serwis CSR.pl został patronem medialnym 5 Międzynarodowej Konferencji Fund...

      CSR.pl

      Konkurs CSR.pl Do wygrania ekologiczny zegar na wodę!...

      25 sierpnia 2011

      Stwórz listę domowych czynności pozwalających oszczędzać wodę, energię, a także innych czynno...

      CSR.pl

      Zakończenie konkursu CSR.pl...

      14 lipca 2011

      Zakończyliśmy konkurs "Zaproponuj sposób recyklingu blistrów lub wymyśl alternatyw...

      CSR.pl

      Zapraszmy do udziału w nowym konkursie!...

      21 czerwca 2011

      Zaproponuj sposób recyklingu blistrów lub wymyśl alternatywne opakowanie na leki. Do w...

      CSR.pl

      Konkurs Ekologiczna Uprawa Roślin został zakończony!...

      17 czerwca 2011

      Najlepsze rozwiązanie ekologicznego problemu rolników z Maroka zaproponował użytkownik julian...

      CSR.pl

      Wreszcie wystartowaliśmy!...

      02 czerwca 2011

      30 maja ruszył nasz serwis. Cały czas wdrażamy nowe funkcjonalności byście czuli się w serwisie komf...

      CSR.pl

      Wykaż się odpowiedzialnym myśleniem i wygrywaj ekologiczne nagrody!

      Odpowiedzialne firmy

      Prev Next
      • Migam.pl
      • Funmedia Sp. z o.o.
      • Orange Polska
      • Kompania Piwowarska S.A.
      •  Teva Pharmaceuticals Polska Sp. z o.o.
      • Raben Management Services sp. z o.o.